Het is bekend dat kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong sneller leren. Dat doen ze het liefst door zelf te ontdekken. Ze moeten op een praktische manier worden uitgedaagd. Ze willen experimenteren en onderzoeken en hebben behoefte aan handelend bezig zijn.
Inhoud
De map is gemaakt voor de onderbouw, voor groep 1 en 2. De leerkracht maakt een inschatting van wat de kleuter aankan. Er is onderscheid gemaakt in de vakken taal, rekenen, techniek, mens en maatschappij en er zijn creatieve opdrachtkaarten. Er zijn in totaal 41 opdrachtkaarten.
Doel van de Pienter opdrachtkaarten
Het doel van de Pienter opdrachtkaarten is het gestructureerd aanbieden van lesstof die kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong uitdaagt tot creatief en handelend bezig zijn met een onderwerp of thema.
Doelgroep
De opdrachtkaarten zijn gemaakt voor alle kleuters die ‘meer’ aankunnen. Er dient onderscheid te worden gemaakt tussen leerlingen die de Pienter opdrachtkaarten mogen maken en leerlingen die ze moeten maken.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.